Når du starter til ridning

Der er flere "husketing", når du starter til ridning. Foruden denne information her kan elevskolen altid kontaktes via mail bkr.elevskole@hotmail.com

Dels er der sikkerhedsudstyret, som du skal have, og der ud over er det en god idé lige at sikre sig, der er styr på ulykkesforsikringen. Børkop Rideklubs forsikring dækker nemlig ikke, så al færdsel i og omkring rideklubben er på eget ansvar.

Dels er der det praktiske.

Sikkerhedsudstyr

VG1 godkendt ridehjelm (alle nye ridehjelme har denne. Det anbefales ikke at købe ridehjelm brugt)

Ankelstøvler med leggings/støvleskafter eller lange støvler med lille hæl

Evt. sikkerhedsvest (Sikkerhedsvesten skal minimum dække fra nakke til haleben uden at genere ved bagsvidslen af sadlen. Evt. også foran fra kraveben til to fingre under nederste ribben)

LÆS OGSÅ: Sikkerhed til hest

Det praktiske

Afsæt god tid: Kom altid mindst 15 min. før din holdstart. Det kan være, du skal sadle ponyen op. Lige så må påregnes, at der kan være tilfælde, hvor du skal sadle ponyen af også. Til begynderridning er der hjælpepiger til at hjælpe med op- og afsadling. De øvrige dage forventes, at rytter evt. med forældre selv kan sadle op.

Afbud meddeles til underviseren via Facebookgruppen "BKR elevskole" i god tid. Er du ikke medlem, så bed om hjælp til at blive inviteret ind.

Elevponyerne må ikke håndfodres hverken før eller efter ridetimen. Dels begynder de så at tigge og dels bliver de for tykke, hvis alle giver dem godbidder. Efter aftale med underviseren må du give ponyen én godbid i krybben i boksen efter ridetimen. Så lad bare posen med nedfaldsæbler blive hjemme, hestene må nemlig heller ikke fodres på folden.

Øvrige spørgsmål rettes til bkr.elevskole@hotmail.com