Gå til ridning i Børkop Rideklub

Ønsker du en prøvetime, før du tilmelder dig, så kontakt os på mail.

Hvis du eller dit barn gerne vil starte til ridning på Børkop Rideklub skal I oprette jer som medlem her på siden og herefter tilføje barnet under "tilføj familiemedlem" på profilen. Det er vigtigt, at I indtaster korrekt fødselsdato, da det har eller får betydning for pris på kontingent og undervisning.
(Alle data behandles i overensstemmelse med persondataforordningen.)

Derefter får I adgang til at se holdene og vælge, hvilken dag, der passer jer bedst. Der kan forekomme ventelister.

Rideundervisning på BKR forudsætter også et årligt kontingent. Kontingentet findes i hold-shoppen og kontingentprisen nedjusteres automatisk, hvis den tilmeldte er under 16 år.

Vi har rideundervisning for alle!

Når du tilmelder dit barn ridning via hjemmesiden skal du vælge imellem begynderridning eller øvet ridning. Nedenfor er en kort guide til at hjælpe dig med at vurdere, hvor du eller dit barn vil passe bedst ind.

LÆS OGSÅ GERNE: Værd at vide, når du skal starte til ridning.

Begynderridning torsdag er primært henvendt til børn under 16, der aldrig har redet før eller måske kun har lidt erfaring. Her er der mulighed for at have trækker på, ligesom vores mange søde større piger fungerer som hjælpepiger. De hjælper også i stalden med op- og afsadling.

Hjælp! Mit barn er startet til ridning - et E-kursus for dig som forælder, når I begiver jer ud i hesteverdenen.

Øvet dressur mandag, tirsdag og torsdag er for de mere rutinerede ryttere i alle aldre. Her er det et krav, at man kan ride selv i minimum skridt og trav, har stiftet bekendtskab med nogle basale øvelser som skråt igennem og 20 m volter. Ligeledes er det et krav, at man selv (eller med forælder) kan sadle op og af, da der ikke er hjælpepiger til rådighed.

LÆS OGSÅ GERNE: Undervisningstider

Øvet dressur spænder derfor over et bredt felt fra den letrutinerede rytter til den øvede rytter, der har mange års erfaring. Vores undervisere er dygtige til at differentiere undervisningen til forskellige niveauer og aldersgrupper.

Vi forbeholder os retten til at flytte ryttere imellem de to kategorier; enten når de rykker sig fra at være begyndere til letøvede, eller hvis vi mener, de ville have større gavn af at gå til begynderridning.